Alla inlägg den 29 maj 2007

Av p - 29 maj 2007 22:55

Jag fick jobbet som jag sökte genom en pappa i föräldragruppen. Min uppsats fick godkänt! Det är genom kontakter man får jobb... de flesta jobb jag har fått har varit genom kontakter. Det är inget jobb på heltid, utan handlar bara om ett par timmar i veckan. Jag kan jobba hemifrån, vilket gör att jag kan kombinera det med min mammaledighet utan att pappsen behöver vara pappaledig. Jag kommer nog att börja jobba inom några veckor och sedan framåt hösten kanske det blir mer än bara ett par timmar och pappsen kan vara hemma, så att jag kan jobba. Vi får se.. spännande är det i alla fall! Tyvärr kommer eventuellt mina lediga stunder som jag har när jag kan blogga ersättas med jobb istället då... fast nu har killen börjat lägga sig åtta på kvällarna så det finns tid för blogg på kvällen. Så här ser våra dagar ut just nu:


ca 0700 Killen vaknar och får frukost (gröt)

Stund för mys och lek.

ca 0900 Förmiddagsvila då både jag och killen sover. ZZzzzzzzskönt att sova på förmiddagen.

ca 1100 Vi vaknar och äter lite igen (bröstmjölk)

Lek, öppna förskolan på onsdagar

ca 1300 Lunch (köttpuré)

Stund för promenad, öppna förskolan (måndagar) eller lek.

ca 1400 Lillen sover

ca 1600 Mat (veggopuré)

Pappsen kommer hem och umgås med killen.

1900 Kvällsmat (gröt)

Dags att ta på pyjamas och varva ned med sång eller saga.

2000 Dags att sova. Killen somnar vid 20-tiden och sover hela natten till sex-sju på morgonen. Ibland vaknar han, men somnar om när mammsen vaggar sängen eller stoppar i nappen. Mammsen och pappsen får lite egen tid.


Nu är klockan alldeles för mycket (2315) och vi måste lägga oss. Killen vaknar tidigt och pappsen ska upp och jobba. Natti!

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Via en bloggportal t.ex. nyligen.se, bloggagratis.se ...
 Via en sökmotor t.ex. Google, Yahoo ...
 Via någon annans blogg
 Jag prenumerar på inlägg eller har denna blogg som favorit

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards