Alla inlägg den 9 maj 2007

Av p - 9 maj 2007 22:48

Jag fick ett tips av barnmorskan, om hur vi ska få lillen att sova hela natten. Detta kräver mycket tålamod och att vi ska vara utvilade innan vi provar. Jag, mamman alltså ska helst sova i ett annat rum och pappan ska ta hand om lillen när han vaknar. Han ska trösta honom och försöka få honom att somna om utan att äta. Han kan få lite vatten om han är törstig. Om mamman tröstar vet bebin att maten finns nära och slutar inte gråta för det. Detta tar ca 3-4 nätter. Mer om just detta finns att läsa om här. Vi ska prova denna metod när pappsen är ledig i några dagar nästa vecka så att vi är mer utvilade och kan turas om att sova sedan på dagtid om det behövs.

Annars har två andra mammor med liknande problem berättat för mig att deras barn började sova bra på nätterna när de hade slutat amma och gav välling istället... men jag är inte riktigt redo än att sluta amma. Kan det vara så att jag inte har nog med mjölk och att det är därför han vaknar på natten? För att han är hungrig?

Vi har i alla fall provat att ge honom ersättning två kvällar på raken nu, men han vill inte ha...


Om någon läser detta och har goda råd att ge, tar jag tacksamt emot dessa! Det är jobbigt inte att kunna sova mer än tre timmar i sträck på nätterna.


Får se hur det går nästa vecka...


Av p - 9 maj 2007 14:20

Onsdagar har blivit vår favorit. Det är roligt att gå till öppna förskolan och prata med andra mammor. Det är även roligt att träffa de andra barnen och se hur de växer. Idag var lille M lite trött, men helt klart intresserad av de andra barnen. Han vågade till och med sträcka ut sin lilla hand efter en annan bebis och de höll varandra i handen. Gulligt!

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Via en bloggportal t.ex. nyligen.se, bloggagratis.se ...
 Via en sökmotor t.ex. Google, Yahoo ...
 Via någon annans blogg
 Jag prenumerar på inlägg eller har denna blogg som favorit

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards