Alla inlägg under juni 2007

Av p - 30 juni 2007 22:36

Killen har upptäckt att det är roligt att stå! Han har inte velat stå förut utan bara sitta. Nu är det spännande hur det hela utvecklar sig. Vem vet det kanske går fort och han börjar gå innan han lär sig krypa, eftersom han inte gillar att ligga på mage. En kompis på öppna förskolan lärde sig att gå när han va 8 ½ månad!

Lillen åt pasta för första gången och gillade det. Det var större bitar i än vad han är van vid. Allt slank ned trots att burken var större och dessutom - satt han i matstolen och åt hela tiden! Förut har han inte velat sitta där och äta, utan i babysittern. På det här sättet var det ju enklare att kladda och vi var täckta med mat bägge två.

Mosters vovve var och hälsade på. Iiii vad roligt det var! Tror lillen gillar djur. Han blir så glad när han ser vår kissemisse och hunden ville han prompt klappa!

Just nu: Pappa försöker natta lillen igen. Han somnade halv åtta, men vaknade igen för en timme sen och var klarvaken. Pappa är trött idag.

Av p - 29 juni 2007 20:03

Lillen har somnat. Pappsen är ute och äter med sina kompisar. Mammsen får umgås i fred med sin laptop. Härligt! Livet har verkligen förändrats. För ett år sedan hade jag inte velat vara "ensam" en fredagkväll. Först ska jag surfa lite, sedan glo på tv och till sist hoppa i säng med Kylie Fitzpatrick - eller ja hennes bok Den nionde stenen. Den är så härligt spännande! (Dock blir jag säkert avbruten några gånger av killen som forftarande vaknar då och då, men somnar om efter lite tröst.)

Idag provade vi den nya vagnen. Lillen sitter mycket bättre i den. Han kanar dock fortfarande ner då och då, men inte så ofta som förut. Det verkade som om han själv märkte skillnad och trivdes bättre. Vi var ute länge på stan och gjorde några fynd. Mammsen handlade tre plagg på Secondhand som hon ska sy om. Jag köpte ett par killjeans som satt bra, men var för vida så de ska sys in samt läggas upp lite. Två jeanskjolar slank också ner i korgen, samt ett rött skärp. Den korta jeanskjolen är bra som den är, men den långa ska jag hitta på något skojsigt med. Har inte riktigt bestämt mig vad.

Av p - 29 juni 2007 11:47

Jag har tidigare klagat över vår vagn som vi köpte alldeles ny. Jag är inte nöjd med sittdelen. Den är alldeles för bred och lillen kan inte sitta ordentligt i den. Selen fungerar inte som den ska heller och stången som lillen ska hålla i är inte justerbar. Igår fick vi ett ryck och köpte en vagn på Blocket. Vi hade siktat in oss på en gammal billig vagn som vi vet har en bra sittdel. Vi har ju ingen erfarenhet av andra vagnar, men jag frågade en annan mamma igår på stan, vad hon hade för märke på sin vagn. Emmaljunga sa hon och hennes lille söta pluttis satt bekvämt i den. Så vi åkte till grannkommunen och köpte en Emmaljunga för 500 kr. Det som var så lustigt var att paret vi köpte vagnen av hade samma telefonnummer som vi har haft, fast med annat riktnummer. Jag såg det som ett bra tecken. Nu ska vi snart iväg och provköra den. Spännande!

Av p - 27 juni 2007 19:55

Libero har en bra sida med forum där föräldrar kan diskutera barn och graviditet. Nu lanserar Libero även en köpguide för föräldrar. Läs mer om detta på IDG här och gå till Liberos hemsida här. Där finns mycket snack om barn och sömn - kanske en del bra tips också.

Av p - 27 juni 2007 15:52

Nu måste vi montera ner killens mobil från spjälsängen. Varje gång när han ska lägga sig vill han ta ner hela mojängen och blir så frustrerad när han inte får tag i den och då kan han inte somna. Mobiler kanske bara är för babysar? :)







Den här bilden är tagen när lillen fortfarande är en baby.





Av p - 26 juni 2007 21:07

Av p - 26 juni 2007 15:11

Publicerar nu för första gången en bild på vår älskade lille plutt:


Här ligger han på mage och är glad trots att han inte gillar det, men som skrivet tidigare - det går bättre och bättre. 


Av p - 26 juni 2007 12:49

Jag handlade häromdagen på Lindexrean. Jag gillar rea! Jag brukar köpa billiga kläder och sy om dem. Jag hittade ett par billiga jeans som var från förra årets modeller. De kostade bara 49 kr! Jag sydde om dem till ett par piratjeans.
Visste du förresten att Lindex öppnat Internetbutik? Jag kommer nog inte att handla på nätet, eftersom vi har Lindex här i stan.

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Via en bloggportal t.ex. nyligen.se, bloggagratis.se ...
 Via en sökmotor t.ex. Google, Yahoo ...
 Via någon annans blogg
 Jag prenumerar på inlägg eller har denna blogg som favorit

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards