Alla inlägg den 7 maj 2007

Av p - 7 maj 2007 11:27

När jag började skriva denna blogg, var killen tre månader och då skrev jag vad han kan och inte kan. http://mammaledig.bloggagratis.se/2007/03/13/100381-foraldratraff/


Nu är killen redan fem månader och kan allt det som jag beskrev att de äldre barnen i föräldragruppen kan plus en massa annat skojsigt. Han kan:


Äta gröt!

Gripa saker med händerna.

Sitta med stöd.

Skratta högt.


Han har utvecklats otroligt mycket och utforskar allt med sina små knubbiga händer. Han tar gärna på mammas och pappas ansikte och allt han griper tag i ska han stoppa i munnen. Gott!


Lillen har aldrig velat ligga på mage, så han kan inte rulla över från mage till rygg än. Han gör det om man lägger honom lite på sidan av magen, men inte helt från magläge till ryggläge. På Growingpeople.se finns barnets utveckling vad gäller både motorik, reflexer och känslor beskrivet.


Mer om 4-6 månaders bebisar finns att läsa här.

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Via en bloggportal t.ex. nyligen.se, bloggagratis.se ...
 Via en sökmotor t.ex. Google, Yahoo ...
 Via någon annans blogg
 Jag prenumerar på inlägg eller har denna blogg som favorit

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards