Alla inlägg den 3 maj 2007

Av p - 3 maj 2007 14:43

Nu har jag varit på sjukhuset och vaccinerat killen. Han grät lite när han fick sprutan, men sen var det ok. Vi får se hur det blir ikväll. Än så länge är det ingen fara. Det är pappsens kväll att ta hand om killen så att mammsen kan få lite egen tid. Det kan hända att det bara blir mammsen ikväll ändå, eftersom han får bäst tröst hos mig.


Jag frågade inte barnmorskan om hur mycket mat som killen ska äta, eftersom jag pratat med andra mammor och det verkar variera från en halv burk till en hel plus efterätt. Nu äter killen lite mindre än en halv burk. De två senaste dagarna har han inte varit så matglad. Däremot frågade jag barnmorskan hur viktigt det är att ge vatten vid måltiderna med smakportioner. I vätskesynpunkt är det inte viktigt, eftersom jag forftarande ammar och han får vätska genom modersmjölken. Jag frågade detta, eftersom killen inte gillar vatten och det skulle jag envisas med - att ge vatten alltså. Det är bra om han vänjer sig vid vatten som dryck istället för någon juice som innehåller socker. Så småningom kan jag även börja ge kötträtter sa barnmorskan.


Idag fick killen lite banan. Det tyckte han var jättegott! Jag kanske ska ge det som efterrätt istället för puréerna jag köper i affären? Det är billigare och kanske nyttigare med? Det känns som om hemlagat är nyttigare, men jag vet inte... Han fick broccolipuré som mat idag, som jag köpt i affären. Jag tyckte inte den smakade eller luktade något vidare, men killen åt. Däremot grimaserade han lite när han fick efterrätt. Persikopuré - den som jag tyckte var så god!

mat

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Via en bloggportal t.ex. nyligen.se, bloggagratis.se ...
 Via en sökmotor t.ex. Google, Yahoo ...
 Via någon annans blogg
 Jag prenumerar på inlägg eller har denna blogg som favorit

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards