Direktlänk till inlägg 29 april 2007

Alkohol

Av p - 29 april 2007 22:15

Igår drack jag lite alkohol för första gången på länge. Vi har länge pratat om att pappsen ska ta hand om killen en hel kväll så att mammsen kan få lite egen relaxtid och att killen får vänja sig mer vid pappsen för han har blivit lite för mammig, men jag har hela tiden skjutit upp det och inte riktigt vågat. Igår bev det lite spontant och jag köpte hårfärg, bokade bastun, ringde syrran och tog med mig en mellanöl och en finsk "lonkero" till bastun. Det var så gott med öl i bastun och jag hällde väl i mig den lite för snabbt. Det var länge sedan jag drack alkohol och det kändes. Jag blev inte full, men lite lullig och avslappnad. Håret blev misslyckat... man kanske inte ska färga hår i bastun? (Jag köpte ny hårfärg idag och ska färga om håret imorgon.) När vi kom tillbaka från bastun var det tyst hemma och jag trodde att lillen somnat, men jag hade fel. Strax därefter hörde jag honom skrika och det var svårt att låta bli att gå och kolla läget. Pappsen skulle ju ta hand om honom. Barnmorskan rådde mig att om killen hör och ser mig, så gråter han för att han vill till mig för att han vet att jag är där, men om han inte ser och hör mig tror han att det inte finns andra alternativ än pappsen och då går det bättre. Senare kom pappsen ner från övervåningen och ville ha min hjälp. Han hade försökt att ge killen ersättning, men han ville inte ha. Jag försökte också, men märkte att han var trött och det var därför han skrek. Jag förklarade för pappsen hur han ska göra för att killen ska somna. Har han svårt att somna så vill han ligga nära, ansikte mot ansikte, i vår säng tills han sommar. Det hjälpte som tur var och killen somnade så sött bredvid pappsen, så att mamma kunde sitta en stund till och snacka med moster. Fem timmar senare på natten eller morgonkvisten vaknade han för att äta och då fick pappsen mata honom igen. Jag vågade inte amma trots att det säkert inte var någon fara. Enligt böckerna kan man amma igen när man känner sig nykter, men jag tycker det är lite konstigt. Man får ju inte köra bil ett antal timmar efter att man druckit alkohol trots att man känner sig nykter... fast det är väl kanske inte samma sak? Jag gick upp för att pumpa, men det kom inte ut så mycket mjölk. På morgonen vågade jag amma igen och det var skönt. Mina bröst var allldeles sprickfärdiga. Trots att jag inte varit bortrest, utan hemma fast pappsen tagit hand om killen, kändes det som om jag inte träffat min lille plutt på länge och jag saknade honom. Det såg ut som om han saknat mig med för han gav mig ett stort leende när han äntligen fick komma till mamma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av p - 13 juli 2007 23:45

är detta:Nu lämnar jag bloggagratis och startar en blogg med hjälp av wordpress. Jag har alltid velat lära mig använda wordpress och att se hur det fungerar med webbhotell. Nu har jag möjlighet att lära mig. Hittade ett bra och billigt webbhotell att...

Av p - 11 juli 2007 22:59

Imorgon ska vi på långresa över dagen. Vi ska hälsa på pappsens släktingar i deras stuga. Der är mycket som ska packas ner i väskan. Blöjor, handdukar, servetter, nappflaska, kudde, extra kläder, filt, barnvagn, tutte, mat, välling, mjölk, leksaker, ...

Av p - 9 juli 2007 13:36

Regn hela dagen igår. Regn hela dagen idag.... hittills i alla fall.Snart ska vi på kalas i regnet. Vi ska gå. Bilen har gått sönder. Pappsens första semesterdag....

Av p - 5 juli 2007 20:35

Igår kom vi på att vi måste köpa nya leksaker till killen. Det är inte spännande längre med gossedjur och skallror. Idag traskade vi till leksaksaffären. Där fanns massvis med roliga leksaker och det var svårt att välja. Tyckte många var rätt dyra oc...

Av p - 4 juli 2007 22:09

Jag blev jättenöjd med min nya frisyr. Ska nog byta frisör. Frisyren blev inte som på bilden nedan utan jag klippte mig i page och snedlugg.Jag kände mig lite stressad när jag var färdigklippt, eftersom jag visste att killen var lite grinig när jag å...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Via en bloggportal t.ex. nyligen.se, bloggagratis.se ...
 Via en sökmotor t.ex. Google, Yahoo ...
 Via någon annans blogg
 Jag prenumerar på inlägg eller har denna blogg som favorit

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards