Direktlänk till inlägg 5 december 2006

En gosse föds

Av p - 5 december 2006 16:26

Till slut lyckades narkosläkaren sätta in bedövningen, men tyvärr märkte jag ingen skillnad. Jag inbillade mig att jag gjorde, men hon såg på mig att den inte hade någon verkan. Hon satt kvar länge och observerade mig. Jag ville inte ta om bedövningen eftersom den var så jobbig att ta, men till slut gav jag mig för att jag hade så ont. Hon gjorde ett nytt försök och hon lyckades direkt och det gick snabbt. Jag kände skillnad med en gång och orkade till och med prata med narkosläkaren. Jag frågade var hon kom ifrån. Tyskland, svarade hon och då fick jag ur mig ett dankeschön! Hahaha. Då sa hon att nu är jag nöjd och då gick hon vidare. Värkarna fösrvann och det var en skön känsla. Barnmorskorna - nu var de tydligen två, sa åt mig att säga till när det kändes som om det tryckte på. Det tog inte lång tid förrän hon hade sagt det som jag tyckte att det gjorde det och japp - då var det dags att börja krysta. Vilken tur att jag hann ta om ryggbedövningen för det dröjde inte många minuter tills det var dags att börja krysta. Jag hade svårt att känna när jag skulle krysta och jag skakade något fruktansvärt. Min sambo var ett oerhört stöd och gav mig lustgas när jag behövde det. Höll min hand och baddade pannan. Han sa att mig att trycka på och tack vare honom gjorde jag det extra mycket. Jag blundande hela tiden. Jag såg ingenting. Jag skakade och krystade och skrek varje gång jag krystade. Det gjorde inte lika ont som värkarna, men det var ansträngande. Jag kände hur huvudet nu syntes och barnmorskan sa att hon såg en massa mörkt hår på huvudet.


I slutet var det lättare och lättare att krysta och jag kände verkligen när det var dags att göra det. Jag tror att jag fick värkstimulerande medel. Nu var det riktigt jobbigt att krysta och jag sa flera gånger att jag inte orkade mer, men ändå gjorde jag det. Barnmorskorna sa aldrig hur nära han var att komma ut, utan helt plötsligt var det sista krystningen och han ploppade ut. Killen skrek med en gång och smärtan bara försvann. Han lades på min mage och vi frågade vad det blev. Vi fick titta efter själva och det var ju en underbar liten gosse!


Känslan var så konstig. Efter att ha väntat så länge och att allt hände så fort med att vattnet gått och värkarna började, så var helt plötsligt allt över och han var där hos oss. Allt gick så snabbt så känslorna hann inte med, utan vi var bägge två bara chockade. Känslorna kom sedan när vi hade flyttats till BB och det var morgon och dags att ringa runt till alla och meddela att en frisk pojke hade fötts på natten klockan 0241. Vi var helt utmattade, men lyckliga!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av p - 13 juli 2007 23:45

är detta:Nu lämnar jag bloggagratis och startar en blogg med hjälp av wordpress. Jag har alltid velat lära mig använda wordpress och att se hur det fungerar med webbhotell. Nu har jag möjlighet att lära mig. Hittade ett bra och billigt webbhotell att...

Av p - 11 juli 2007 22:59

Imorgon ska vi på långresa över dagen. Vi ska hälsa på pappsens släktingar i deras stuga. Der är mycket som ska packas ner i väskan. Blöjor, handdukar, servetter, nappflaska, kudde, extra kläder, filt, barnvagn, tutte, mat, välling, mjölk, leksaker, ...

Av p - 9 juli 2007 13:36

Regn hela dagen igår. Regn hela dagen idag.... hittills i alla fall.Snart ska vi på kalas i regnet. Vi ska gå. Bilen har gått sönder. Pappsens första semesterdag....

Av p - 5 juli 2007 20:35

Igår kom vi på att vi måste köpa nya leksaker till killen. Det är inte spännande längre med gossedjur och skallror. Idag traskade vi till leksaksaffären. Där fanns massvis med roliga leksaker och det var svårt att välja. Tyckte många var rätt dyra oc...

Av p - 4 juli 2007 22:09

Jag blev jättenöjd med min nya frisyr. Ska nog byta frisör. Frisyren blev inte som på bilden nedan utan jag klippte mig i page och snedlugg.Jag kände mig lite stressad när jag var färdigklippt, eftersom jag visste att killen var lite grinig när jag å...

Presentation

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Via en bloggportal t.ex. nyligen.se, bloggagratis.se ...
 Via en sökmotor t.ex. Google, Yahoo ...
 Via någon annans blogg
 Jag prenumerar på inlägg eller har denna blogg som favorit

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards